fredag 4 maj 2012

Lätta spön


Kastningen i dag blev riktigt kul. Provade mitt CTS 13 fot med Ballistic 7/8 och ju mer jag kastar med denna kombinationen så upptäcker jag att den är skapad för varandra. Körde även Bringsén 11,3 fot som jag numera kan kasta med två händer vilket jag hade svårt för tidigare. Märker att dom längre spöna bara bli jobbigare att hantera och inte tillför så mycket för mig.
Janne L vill gärna använda både långa spö och långa linor, huvudsaken är att man gillar det man håller på med.
I dag dök det upp en medlem i SSG som var intresserad av vad vi sysslade med och frågade mycket om både spö och linor. Jag lovade att hjälpa honom att hitta en bra linkombination för sitt havsöringsfiske.
Han provade min 11,3 fotare och blev väldigt förtjust i Varivas 30lbs skjutlina som jag använder till det spöt.

Kollar vindarna i morgon om jag skall kasta.Ser ut att blåsa rätt mycket så det kanske blir en vilo dag.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar