lördag 19 maj 2012

Trevligt som vanligt


Från dagens träning. Här blir det remmen Roland ;)

Ett långpass blev det i dag.Först en stund tidigt på morgonen i Sisjön sedan ner till Råda sjön där Roland G möter upp. Kastar lite med den linan han har fixat till sin 11,6 fots Blackmaster och det stämmer kanonfint.
 Själv provade jag mina två nya Ballistick linor som kom från USA i går. En 4/5  12,5 m 22,7 gr och en 5/6 13,4 m 25,2gr. Båda dessa linor satt kanon på mina Bringsén 10 fot # 8/9 och 11,3 fot  #7/9.

Körde även en 6/7 12,5 28,5 gr på mitt CTS 13 fot #7/8 funkade jättefint oxå.
Håkan S kom för att prova ett nyinköpt Shakespeare 11 fot # 7 med lite olika klumpar. Lite för tunga linor för min smak men som alltid skall det passa en själv.

Roland kom även med ett Sharp splitcane på 9,5 fot # 7/9. Vi satte på en av mina linor och jag säger bara det,var människan starkare förr?? Detta var riktigt tungt att kasta med .Jag fick till kasten bra men det tillförde inget annat än att vara jättetungt.

I morgon lutar det åt ett pass i Rolfsån på förmiddagen.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar