lördag 30 juni 2012

Bra vattenföring


Det blev ca 4 tim fiske i dag på förmiddagen tillsamans med Per-Erik .Ja,kanske inte så mycket fiske...mer att prova lite olika spön och som alltid har han många fina kombinationer att prova. Bl.a ett CTS Spey 13,6 #7/8 byggt av den duktiga spöbyggaren Pär Palm,han bygger kanonfina spön på CTS klingor.
Testade detta spöt med en Carronlina och det funkade jättefint.Jag provade även med min Ballistic Spey #7/8 men ville nog ha en lite tyngre lina,kanske en 8/9 i stället.

Provade även ett B&W 15 fot 10/11 Powerlite Speycaster och en 10/11 Stealth lina och som jag sagt förut i B&W spön verkar det finnas obegränsat med kraft. 15 fot är i tyngsta laget för mig men jösses vad det kastar.

Själv fiskade jag som vanligt med mitt "trollspö" CTS 13 #7/8 med både PT flytklump på 12,10 m. Provade även Ballistic Speylina men jag upplever det lite lättare med klumplina.

Det blir nog en sväng till ån i morgon igen om inte vädret är för otäckt.










1 kommentar:

  1. Hej bernt. Testat skicka mail men det funkar inte.

    Jag har lite frågor kring bringsen 11,3
    Du får gärna maila mig på christofferolofsson72@gmail.com eller ringa mig på 0730837756.

    Hoppas allt går bra i gaula. Hälsa danne och thomas från mig.

    Mvh christoffer olofsson

    SvaraRadera