måndag 4 juni 2012

En fin förmiddag vid ån


Med trollspöt vid ån

Provade några timmar vid ån om det fanns någon fisk hemma. Fick på en liten öring på en tubfluga men den släppte. Bytte spö och provade en riffling hitch tub o och när jag kom till samma ställe så kom fisken tillbaka och var efter flugan två gånger innan den tog men släppte ganska omgående.
 Återigen jämförde jag hela linor med klumpar och klumplinorna har sin klara fördel när strömmen drar hårt. Betydligt mera motstånd i dom hela linorna och då känns det tyngre. Fiskade idag med mitt "trollspö" CTS 13 fot # 7/8. Har aldrig haft ett spö som har passat mig så fantastiskt fint. En PT flytklump på 12,1 m och 30 gram,jag tror inte det kan bli så mycket bättre för  mig.
Får väl skriva till CTS och ge dom credit för ett fantastiskt spö.

Det blir säkert fler turer till ån under veckan

2 kommentarer:

  1. Hej hur var flugan? ser vad som sitter på tafsen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är en av dina underbara skapelse, rör sig kanonfint i vattnet

      Radera