fredag 1 juni 2012

Yrvindar


Bryggorna på plats i Sisjön = Sommar...


Ett pass på några timmar tillsammans med Janne blev det i dag. Testade min Daiwa Lochmore 15 #9/10 men den blev snart nerpackad igen. Nej.det var det lättare artilleriet som gällde. 10 fot upp till 13,6. provade en 8/9 Stealth på 13,6 fotarn som är en 9/10 och det funkade alldeles utmärkt.
Vinden idag var besvärande från syd vridande ett halvt varv upp till nordväst. Men då fick vi ändra lite på kast-tekniken och det är lika lärorikt för varje pass jag kör.
Janne provade en klumplina på sitt Sage 14 GFL.ett i mitt tycke mycket trevligt spö.

Han laddade även sitt Clanspö med en CND lina.Jösses,vad det åkte iväg med hjälp av vinden och att vi stod på bryggan. Hans B&W Powerlight Speycaster 13 fot laddad med en 65 fots Carronlina kastade helt fantastiskt. Det spöt är nog ett av dom bästa jag har provat,har en underbar styrka kastar allt från klumpar till långlinor.

Själv jämförde jag mina Speylinor med klumpar på mitt CTS 13 fot och det känns betydligt lättare med klumpen.Men varje lina har sin plats vid olika tillfällen...

Ett nytt pass blir det i morgon,jag kollar vindriktning på morgonen för att se vad som passar bäst.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar