torsdag 28 mars 2013

Forsatt skapligt väder


Vinden i ryggen är jag inte bortskämd med vid Partihallarna men så var det under nån timma idag innan den som vanligt blåste nedströmms igen. Kör med Skagitlinorna och provar olika spetsar och hittills har allt funkat kanonfint. Kastade mest med Elgecos HIPS 13,6 # 9/10 och den lite tyngre linan.
Oj,vilket kanonspö detta är när det gäller att kasta Skagitlinan.Helt sagolikt med dom vikter jag använder. Kör ju inte med Skagitvikt utan använder samma vikt på linan som jag alltid har haft dvs 34-36 g.
Provade även ganska mycket enhands i dag och både Snap-T och Perry Poke kasten går ju alldeles utmärkt med en vanlig flytlina.

Återigen lät jag kameran filma en liten stund och den lägger jag upp här.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Ec0A1g9sA5Q

Blir säkert en del spösvingande under påskhelgen den 1 april blir det säkert en tur ner till Rolfsån för lite öringsfiske om vädret är skapligt.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar