söndag 31 mars 2013

Solen värmde

Äntligen riktigt varmt å skönt.
Fyra gubbar var vi i det tidvis varma vädret innan vinden återigen började stöka. BG kom med 2 enhandspö som han ville prova och Stefan dök upp med sitt sista ny- förvärv,en CF Burkheimer 15,2 # 7/8. På det spöt provade vi många olika linor, allt från Skagit till långa Carronlinor. Ett underbart fint spö som hanterade allt vi provade.
Mitt Skagit koncept blir allt fler intresserade av, inget märkvärdigt men jag kör samma vikt som jag normalt använder till mina spön.
Allt går ju så mycket lättare med detta å´ varför skall man göra det svårt för sig?
Janne S provade sin Scientific Anglers Skagitlina på ett Guideline LeCie 12,6 #7/8 och har lärt in SnapT och Perry Poke kasten jättesnabbt.
I morgon fiskar jag säkert en stund i Rolfsån om vädret inte är för uselt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar