onsdag 27 mars 2013

Skaplig förmiddag


Provade några spön i dag.Bl.a Hardy Favorit 12,5 # 9 med Skagitlina,men vilket järnspett jämfört med mina nyare spö. Kastade väl hyfsat men tyngden,mina vänner... Nej,dessa spön är numera museiföremål för mig och mina åldrande leder.
En positiv överraskning blev mitt sista spöbygge CTS affinity Switch 10,6 # 8 som jag tidigare var skeptisk till.Men nu med rätt lina funkade det kanonfint. En Ballistic Spey på 11 m å 24 gr.
Körde även med min tyngsta Skagit en Guideline på 35 g + spets 10g. Nej,det är för tungt att kasta för mig.
En klubbkompis i SSG Hans Bernadsson kom förbi som hastigast och var lite nyfiken på detta med Skagit och fick nog en del att fundera på.
Återigen filmade jag lite för då kan jag se vad jag kan göra bättre i min kastning. 

http://www.youtube.com/watch?v=QYN-dfhuewk&feature=player_detailpage

Om vädret tillåter är jag säkert vi ån i morgon förmiddag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar