onsdag 6 mars 2013

två vändor

Stefan laddar sitt 15,2 C.F Burkheimer

Morgonens pass blev precis så bra som jag tänkt mig 0 gradigt å i det närmaste vindstilla. CTS spöt känns bara allt bättre å bättre. Skagit linan på 23 g + 6 g spets är helt underbart att kasta med.
Vid middagstid ringde Stefan å frågade om jag skulle ner till ån igen. Han var ju riktigt sugen på att prova sitt senaste spököp en 15,2 # 7/8/9 C.F Burkheimer som anlänt från USA.
Spöt provades med en 55 fots Carron och det funkade bra.Lite sämre tyckte vi att Hardys 55 fotare gick. Provade även min 8/9 Stealth på 52 fot och den tyckte vi nog var det vassaste konceptet. Ett riktigt trevlig spö att kasta med.Testade oxå en 36 g Skagitlina och det gick alldeles utmärkt.

Stefan ville prova mitt lätta Skagit koncept CTS Affiniy DQ 13 # 7/8 och en Rio Skagit på 23 g + 6 g spets. Det är alltid lika roligt att se när hela ansiktet lyser upp av förnöjsamhet över hur bra det funkar. Jag visade honom både Perry Poke och Snap T och han anammade det direkt å förstod hur användbart dessa kast är i praktiskt fiske.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar