lördag 20 april 2013

Åter en underbar vårdag

Stefan luftar sitt 15,2 CF Burkheimer
En  fantastisk morgon vi fick vid Stensjön,Stefan och jag. Provade hans 15,2 #7/8/9 med olika spetsar på hans SA Skagitlina. Ett fantastiskt fint spö. Själv kör jag med det vanliga + Hardy 12,5 #9 med Skagit funkade fint.
En positiv överraskning var min Bringsén 10f #8/9 och min lätta Skagitlina 29 g. Funkade kanonfint med ett SnapT kast men kändes lite tungt med vanligt Speykast. Läge för en lite lättare belly till enhands SA har lättare linor än RIO.
Då dök det upp fler gubbar,bl.a Rolle från Kungsbaka som ville titta när vi tränade å tjöta lite fiske.
Fick möjlighet att prova ett 12,8 # 8 Sage Z Axis.Ett trevligt spö men inte helt i min smak jämfört med trollspöt CTS Affinity DQ. Janne L provade ett scott spö med lite olika linor.
Många timmar i solskenet blev det denna underbara dag med mycket snack om spö å linor.
Några filmklipp blev det oxå i dag och dom lägger jag upp här så håll till godo.

http://www.youtube.com/watch?v=mB3vpjWqlyg&feature=player_detailpage

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=I2WiLAQq3io


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar