onsdag 10 april 2013

En lång dag i vårsolen


Ett långt pass med mycket snack,ca 6 tim blev det i Stensjön i dag.BG kom ner med 2 st enhandspö. Han har skadat sin vänster axel så det blev mycket enhandskastning även för mig. Två trevliga spön hade han.Ett Powell 10 # 7/8 å ett G Loomis 10,6 # 8 funkade fint med rätta linor på. Men jag vill ha längre handtag på spön som är över 10f.
Mitt CTS affinity 10,6 # 8 börjar att smyga sig in i mitt kastande och känns riktigt trevlig när jag använder bägge händerna, både hö/vänsterhand.

Å som vanligt blev det kastning med trollspöt.CTS Affinity DQ 13 # 7/8 och den lätta Skagit klumpen. För dagen appterad med en DDC hoover/interm spets.Fan vad det är kul att kasta med detta,det gör allt som jag ber om. Lite vänsterhandskastning blev det oxå  med öringspöt Elgecos HIP 9,6.Ett underbar litet spö!!

Nu väntas sämre väder så kastningen får avvakta ett tag.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar