fredag 26 juli 2013

Åter en fin morgon



En fin morgon blev det vid sjön 21 g i vattnet då är det underbart att stå utvadad till magen och svinga flugspö och med abborrarna simmade runt benen. Linan från SA var precis så fin som jag tänkt mig och kopplad till en flytande Varivas 24 lbs.

På tal om skjutlinor så måste jag revidera min uppfattning om Rio Slick Shooter. Efter genmäle av Peter Mordza gjorde jag en knuttest alltså slog en knut som sedan öppnades och då var linan körd. Så nu är jag tillbaka till Amnesia i olika dimensioner.
Slick Shooter var en trevlig lina men jag gillar inte att man inte får bort dom veck som kan bildas.

Nu finns mina två CTS klingor i Sverige och jag hoppas att jag har dom hemma i nästa vecka så at dom kan hänga med till Gaula v 33 om det nu blir fiske.

PS ni som är intresserade av Speykastning så går SM av stapeln på Askimsbadet lördagen 3 aug. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar