tisdag 30 juli 2013

Ljuvliga morgonstund

En fin morgon vid sjön


Underbar morgon vid Sisjön med flugspöna laddade. Varmt å skönt i vattnet +21g känns alldeles ljummet efter en stund. Som vanligt blir det lite olika linkombinationer som testas.
I dag körde jag mest med Skagitbellyn + flytspets och det går ju bra det också. Kastade en del med Ballistic flytlina med både CTS Switch spöt 10,6´# 8  och CTS affinity DQ 13´#7/8. Som alltid med hela linor blir det lugna fina linbågar.
Nu skall jag förhoppningsvis ha mina nya klingor här i morgon eller på torsdag och då börjar det som jag tycker är kul,att bygga i hop dessa å sedan ut och provkasta. Att få se om spöna lever upp till mina förväntningar.

En sväng till sjön blir det säkert i morgon om vädret tillåter.Blev lite sugen på att återigen kasta med en 15 fotare och en 60 fots Stealth lina.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar