måndag 24 mars 2014

Överraskning.

Vetgiriga gubbar vid sjön i dag

Stod ensam och kastade nu på förmiddagen då jag hör någon ropar mitt namn. Där står Claes-Göran Steen och har med sig en SSG medlem vid namn Janne Stenqvist. Återigen är det nyfikenheten och att lära sig det fantastiskt fina och som jag med  många andra börjar att kalla för det Skandinaviska Skagit konceptet.
John S kom med sina Mesier som alltid lika trevliga att kasta med.
Clae-Göran kastar mest med sitt underbara Thomas/Thomas 13´å lite olika linor, ett mycket trevligt spö.
Janne S är enhandskastare och ville prova en ny sk Switchlina.Var det nu är?För mig är det ännu ett försäljningstrick, samma som med dom sk Switchspöna. Ett vanligt 10-11,5 fots enhands med bara lite längre butt.
Snart dags för oss konsumeter att inte gå på alla dessa konstiga försäljningsargument.

En mycket trevlig förmiddag blev det tyckte jag och imorgon blir det säker en ny vända till sjön.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar