tisdag 25 mars 2014

Våren i sikte

Dags för t-shirt i värmen


Fyra gubbar vid Stensjön idag. John S och Janne L å BG med vänsterarmen  i en sele efter sin axeloperation. Som vanligt blev det provat allt från CND 15,6 med en 80 fots lina, som kastar kanonfint. Två Meiserspön kastades det också med,ett 14`S och en 550gr Rio Skagit Max.Helt underbart att kasta med. Men 15´fots Skagit med en Rio Skagit Max 750gr är nog bland det vassaste jag kastat med...

Genast började det snurra tankar i min kastskalle...en sådan 12,6´eller 13´fotare i lagom klass skulle inte vara fel.
Får väl se om jag kan avyttra några av mina spö å investera i ett Maiser.

I morgon blir det säkert en vilodag och på torsdag blir det jobb på min gamla arbetsplats. Men fredagen ser ju fin ut och lördagen är vigd åt ett arbetspass i Rolfsån. Söndag blir det säkert en sväng till sjön igen om vädret är skapligt.





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar