torsdag 9 oktober 2014

Kastabstinens



I morgon är det dags att efter fyra dagars vila åter svinga flugspöt om vädret står mig bi. Mitt Meiser 11,4¨#5/6/7 har fått en ny butt som är lite kortare än den gamla och som passar mig bättre. Sedan är jag nyfiken på att testa det jag inte gjort tidigare, att prova Skagitlinorna med Versitippar på 10 fot. Nu har jag hittat en tabell som visar vilken spets som passar bäst till en viss boddy.

Har fått tips av Bernt H om en firma som heter Skitt Fiske som har ett väldigt utbud. Beställde en Rio Scandi VersiT till min fiskevän Stefan B den 5/10 och linan finns att hämta på posten 8/10...Helt fantastiskt eftersom företaget ligger i Sandefjord,Norge. Priserna är samma som här hemma men frakten tillkommer ju. Skit samma om dom leveranserna är så snabba istället för att vänta flera veckor/ månader på det man beställt på andra ställen!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar