måndag 29 december 2014

Året som gått




Dags att summera fiskesäsongen som gått. En augustivecka i Gaula gav ingen fisk alls och det var mitt enda Norgefiske i år. Däremot blev det mer tid lagt på fisket i vårat klubbvatten. Där lyckades jag i alla fall kroka en lax som släppte efter ca 5 min.
Mitt bästa fiske  med två landade laxar fick jag i Ätran som gästfiskare hos Olof Johansson på Hallands Sportfiskeklubbs vatten.
Gästfiskade även med SSG medlemmen Christofer på en annan stäcka av Ätran men det gav inget,bara svåra förhållande i en hård motvind. Under dom vindförhållande som var,visade Christofer att han har lärt sig Snakeroll kastet kanonfint.

Just nu ligger all kastning nere när termometern visar-10,2. Men väderprognoserna spår ju flera plusgrader efter nyår så då blir det nog till att svinga spöna igen... bara jag hittar öppet vatten (Partihallarna). 

En ny spöklinga väntas hem under Januari. Denna gången blev det en CTS Affinity Plus 12`# 5/6. Jag hoppas och tror att detta blir ett trevligt spö för fisket i våra små åar här hemma vid.
Nu på förmiddagen skall några av mina fiskevänner å´ jag träffas och pratas vid om ett planerat fiske i Mandalsälven V29.

Mina andra planerade fiske för 2015 är en vecka i river Dee i månadsskiftet april/maj,2 dagar i Mörrum i slutet på maj + Mandal v 29 och Gaula V 33.

                                         Önskar er alla ett gott nytt år 

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar