lördag 20 december 2014

Prova nya linan


Fick ett samtal från Elge-Oskar i går att min senaste beställda lina hade kommit. Så idag var det bara att ta sig dit och hämta den för att i morgon stilla min nyfikenhet.
Denna linan är tänkt för mina kortare spön 10,6-11,3` # 5/7. Särskilt nyfiken är jag på CTS Affinity Skagit 11,3´#5/6. Detta spöt kastar ju en  Skagit klump med samma vikt så det skall säkert stämma fint.
Nu är det säkert färdighandlat med Rio Scandi body eftersom jag nu har det som täcker in det fisket jag bedriver. Ev. någon komplettering med någon spets så småningom.

En sväng till sjön för att stilla nyfikenheten blir det i morgon om vädret tillåter.

PS
Åter ett tack till Elge sportfiske å killarna på flugavdelningen där för fin service. Dom är duktiga med att höra av sig om varor som har beställts.
DS















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar