onsdag 10 december 2014

Vindstilla å 24 g varmt


Måste fly undan solen å värmen en stund för sitta vid datorn å fundera lite.  Stormvindar hemma så då missar jag inget med min kastning. Men jag hoppas vindarna avtar tills vår hemresa till helgen så jag får vispat av dammet på spöna.
När man sitter och spånar framför datorn hittar man en del besynnerliga saker. Såg några som arrangerar resor till Mörrum och besafiske i mars.... Samma folk som gapar om C/R högt å brett fiskar efter utlekt fisk under täckmantel att man fiskar blänkare.
Dom flesta åarna,ialla fall på västkusten startar fisket 1/4 då är förhoppningsvis flertalet av den utlekta fisken redan är ute i havet igen.
Min reflektion blir: låt besorna vara i fred!!  Men jag själv börjar gärna fiska i mitten av april då det med stor säkerhet är några nya friska laxar som har börjat stiga i åarna och besorna är borta.
En från Ätran första veckan i maj för några år sedan






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar