torsdag 8 januari 2015

I väntan på kastväder...här kommer ett boktips.


När det blåser kuling nästan varje dag och flugspöna får vila är det inte fel att ta till en god bok. Eftersom jag är frälst på detta med laxfiske så är det naturligt för mig att återigen läsa den i mitt tycke bästa svenska bok (jag är dålig i engelska) som skrivits om detta fiske.
Olof avdramatiserar laxfisket på ett sätt som jag tycker helt underbart !! Ett sätt som ingen annan författare som jag läst. Alla skriver om olika flugor/linor/ spö och målar upp ett väldigt komplicerat fiske.

Så ni som inte läst denna magnifika bok och gillar laxfiske läs den så får ni lite att fundera på tills säsongen börjar. Själv väntar jag mest just nu att vindarna skall bedarra så jag kan svinga mina flugspö igen. Det är ju några månader till den 1 april och starten på fisket.



  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar