fredag 10 april 2015

En Nöjd Gubbe


Lite blåsigt vid sjön i går men fullt kastbart. John kom med sitt BG byggda CTS Affinity Switch 10,6´# 8. BG kan detta med att bygga snygga spö så även detta.
Jag har själv ett likadant så jag vet ju spöts kastegenskaper. John provade sin #7 325gr= 22,7g Rio Scandi Short Versi T vilket jag tyckte satt bra. John hade lite problem med att få till kasten men träning ger ju färdighet.
Själv kör jag samma lina men #6 305 gr= 19,8g vilket jag tycker passar mig bättre.

SSG medlemen Dan-Anders ville ha hjälp med att få till bra linor till sina 2 spö. Både enhands och tvåhands. Han kör med Guidelines DDC Connect men tycker att linan är i längsta laget för honom. Den långa linan löstes enkel genom att byta orginalspetsarna som är 15fot= 4,5 m mot Rios 10fots Replacement spetsar i en passande klass. Så var det problemet över. 
Dan-Ander blev ett stort leende och lika glad var jag som kunde hjälpa en fiskebroder till ett lättare kastande.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar