lördag 18 april 2015

Många äldre spön



En solig men ganska blåsig dag fick Anders Von Brömssen och jag vid Stensjön. Många äldre spön var  med som han ville prova med en modern lina.Rio Scandi Short Versi T. En # 9 Body funkade på samtliga spö som vi provade. Ett B&W Hexagraph 13 ´#7-10. En Sharp 13` och ett G Loomis  12` # 8/9 Roaring River. Sist men inte minst ett underbart`13`# 9 Hardy de lux Spey.
Samtliga dessa spön kastade den Scandi Short Versi T helt sagolikt. Eftersom vi bara står till vaderna i vattnet så var 15 fots spetsen den som kändes bäst.

Jag har sett Anders kasta med sina långa Speylinor som han tycker så mycket om, och ärlig som jag är tycker jag att det finns en hel del att slipa på. Som han kastade denna Rio linan fick jag nästan den berömda ståpälsen. Dessa för mig tunga spön kastade du fantastiskt, Anders. Jag måste lyfta på fiskekepsen.










  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar