torsdag 16 april 2015

Sol och blåst

Christian svingar spö vid Rådasjön i dag



I Rådasjön hittade vi ett ställe där inte vinden var så besvärande. Vi,det var Christian W och jag. Stefan B kom en sväng till sjön för att hämta sin Rio Scandi Versi T # 9 intermediate Body som jag hade fixat hos Skitt Fiske.
Christian provade flera spön bl.a Loop Classic 14`# 9-10 med lite olika av sina gamla linor och som han alltid tyckt funkat bra. För första gången testade han Rio Scandi Short Versi T. Helt plötsligt var inte hans gamla linor särskilt bra jämfört med dessa Rio linor.
Själv är jag tveksam om det i dagens läge finns ett bättre linkoncept. Återigen konstaterar vi att linorna betyder mycket mer än spöna.
Själv provar jag ut vilka linor som skall med till Scottland om en dryg vecka. Spöna är redan valda.Det blir mina 2 CTS Affinity DQ 13`# 7/8. Det som jag var nyfiken på var en Rio Scandi Short #9 införskaffad till mitt B&W # 8/9. Denna linan satt helt underbart på CTS spöt där jag tidigare kört med en #8. 
Så helt plötsligt har jag flera olika linvikter till dessa underbara spön.

En liten tanke på ett Ätranfiske i morgon men efter 2 dagars regnande är det väl som en lervälling i vattnet. Sikten i fiskräknaren vid Herting är ju inte särskilt fin.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar