fredag 29 maj 2015

Hemma igen från Mörrum

Berny på pol 2 i Mörrum


Så var vi tillbaka efter två dagar i Mörrumsån där det var stora mängder fisk som visade sig under våra två fiskedagar. Som vanligt fick fiskebroder och jag ingen kontakt med dom stora laxarna som kom under dessa två dagar.
Inte för jag har fiskat så mycket i ån men 10-15 gånger har jag i alla fall fiskat där och aldrig sett så mycket fisk.
Vi fiskade pol 2 som var det hetaste stället men även på Rosendala hade vi spännande fiske en eftermiddag. Under vår sista dag,alltså gårdagen  registrerades det 16 fiskar vilket är bra med Mörrums mått.
Vi träffade en ung kille vid namn Filip som gick fiskevårdslinjen i skolan och som gjorde sin praktik hos Kronolaxfisket. Alltid lika kul att möta unga mäniskor med sån entusiasm och vetgirighet.
Filip kastade riktigt bra men jag kunde inte låta bli att ge honom lite tips om kastningen som han sög åt sig snabbt

Jag har inte kunnat undgå snacket om Rio Scandi Versi T som går av vid ganska lätt belastning. Ni som har dessa linor prov dra dom gärna, om dom går av gör dom det lätt. Berny provade sin nyinköpta # 6 lina och som gick av lätt. Mina  7 egna linor håller för det jag har provat. Nu drar jag inte så hårt  men ingen fisk dra i alla fall av dom.
Tråkigt för RIO som har utvecklat en sådan fantastisk lina att få ett sådant bakslag. Hoppas dom tar sitt ansvar och byter ut linorna.

Två små filmsnuttar från Mörrum blev det.

https://www.youtube.com/watch?v=t0GnqBTcrQ4

https://www.youtube.com/watch?v=Z-7aKfJKO4w




  


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar