måndag 25 juli 2016

Vart tog dom vägen???

Agna flugspöt med Stagg kan det funka?

Några timmars försök efter makrill nu på morgonen gav inget alls. Provade flera olika ställen utan resultat och denna gången fanns det Stagg med. Inte hjälpte det så i ren desperation agnade jag mina två flugor på flugspöt med stagg. Men dom randige var som bortblåsta.

Ingen vakande fisk

Likadant var det i går kväll i Sällskapssjön. Stekhett och när solen försvann bakom skogen blev sjön som en spegel. Nu var det bara att vänta på att fisken skulle börja vaka. Men icke, dom ville inte lämna den behagligare temperaturen i djupet.Trots djupt fiskade Booby gav det varken fisk eller det spöt som en av Sällskapets medlem förlorat i sjön.
Skulle tippa att ytvattnet nu är runt 22-24 grader  så nu får nog fisket ligga lite lågt ett tag.
Jag får ägna mig åt att svinga mina flugspö i träning syfte. 

Hörde att det förlorats ytterligare två spön i en av Sällskapets sjöar. Är det så att några gubbar försöker att bygga en Risvase med hjälp av flugspön? Ha, ha 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar