lördag 27 augusti 2016

CTS


Sitter här och tittar på lite bilder och ser en av mina favoriter i aktion. Spöt ett CTS affinity DQ 13´# 7/8 med som vanligt apterad  med Rio Scandi Short versi T. Ser ni böjkuvan på spöt så förstår ni min förtjusning över CTS spön i just DQ serien.
Utav alla spön jag provat genom åren har jag inte hittat något som passar mig bättre. Mina fyra spön i DQ serien skall förhoppningsvis få tillökning i höst med en 11`# 2-3 vilket skall bli spännande att knåpa ihop.




5 kommentarer:

  1. Har Rio Scandi VersiTip till mitt cts affinity DQ 13' #7/8. Hur upplever du vanliga VersiTip jämfört med short på just detta spö?

    / jens

    SvaraRadera
  2. Jag har inte provat den vanliga Versi Tipen. Men skulle tro att den är lika fin om man jämför linprofilen. Däremot använder jag ofta 15 fots spetsar för att få mer harmoni i kasten.

    SvaraRadera
  3. Med 15fots spets får man inte vanliga Rio Scandi VersiTip då?
    Det är väl bara spetsarnas längd som skiljer?

    SvaraRadera
    Svar
    1. En Rio Versi Tip i # 8 = 11,6m/33,1g En vanlig Rio Scandi 8/9 har samma längd =11,6 men väger 33,7g så jag tror inte att den kastar annorlunda.

      Radera
  4. Väldigt snygg bild de där!!

    SvaraRadera