söndag 21 augusti 2016

Vardag igen



En sväng till sjön blev det efter hemkomsten från Norge. Nu är det småspöna som skall provas med lite olika linor. Provade ett ECHO 12,6´" 6 glasfiberspö i Norge. Ett spö som när jag provade det hemma blev väldigt förtjust i, men i Gaulas snabba strömmar funkade det inte alls. Spöt hade ingen kraft att med lätthet lyfta den 6a linan med intermediate spets som jag provade. Nej då var min lilla 12´#5-6 CTS betydligt bättre att fiska med och där kör jag ändå med en 7a Versi T
Nu lutar det åt att beställa en 11`# 2-3 DQ klinga från CTS, den skall vara ett komplement till min 10 fotare i samma klass. En lätt 11´är perfekt om man sitter i båt å fiskar.

På kastningen i dag körde jag lite med ett av mina 13´#7-8 DQ spö laddat med Rio Scandi Short Versi T #8. Linan tar ganska mycket plats därför ligger den på min Danielsson Control 7-12. Rullen har jag haft i många år men aldrig förstått mig på detta med bromsen i veven.
Men idag när jag repade av lina så helt plötsligt förstod jag hur den är tänkt att använda.
Man är aldrig för gammal att lära sig något nytt








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar