tisdag 30 augusti 2016

Hjälp med Skagit


En trevlig kväll blev det i Rådasjön. Jag hade lovat ELGE-Oskar och hans fiskepolare Hampus å Erik att hjälpa dom genom Skagitdjungeln. Inför deras stundande resa till British Columbia och Skeena river med biflöde.
Detta med Skagit ville dom ha kläm på innan resan. Jag började med att visa dom kast som är användbara med Skagitlinor. Sedan provade dom mina linor jag hade med mig på sina egna spö.
Det var inte riktigt som dom hade läst sig till, vilken lina som passar till ett specifikt spö. Eftersom det är väldigt individuellt vad man gillar så var dom väldigt tacksamma att få testa detta.
Tyvärr så gick Oskars Guideline Lxi Switch # 11,6 av nästan med en gång och som vi sa tur att det hände nu och inte på resan till Canada.
Det är för mig alltid lika roligt att förmedla min erfarenhet jag har fått efter mer än 15 års träning med flugspöt. När dessa för mig unga killar suger åt sig vad jag förmedlar känns det extra roligt.






 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar