torsdag 13 juli 2017

Älven sjunker så sakta.


Nu sjunker vattnet så sakta igen, ett morgonpass på grusörat mitt emot huset där vi bor gav inget, men är det bästa stället att gå för mig. På detta vattenståndet skall det fortfarande vara fiskbart. 
Vi såg på när det landades en 93 cm lax på valdet uppströms oss. Två fiskar har vi sett nu på förmiddagen. Regnet som kom i går kylde ner tempen i vattnet från 12,7 till 9,9 grader och fallande temp är ju inte bra enligt expertisen.
Nu tar vi en lunchpaus för att fiska senare i kväll. Vädret är som man säger här Tröndervär vilket innebär sol regn och vindbyar.

Vad fiskar vi med jo Berny går med sin nya favorit CTS Affinity DQ 13`# 7/8 och Rio Scandi Short Versi T # 7 nu laddad med en T 6 spets.
Själv har jag gått med min CTS Skagit 12,6 # 7/8 och Rio Scandi Short Versi T # 9 +en T 8 spets En underbar kombination.
Berny fick en fisk i går kväll på det höga vattnet och det landades flera mindre fiskar vid ungefär samma tidpunkt.

En reflektion fick Berny å jag, vi har aldrig bott på ett bättre ställe än här på Valdöien. Berny har ju fiskat betydligt längre än  mina 18 år i Gaula så att bo här hos Sverre och Unni är helt perfekt.  









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar