söndag 30 juli 2017

Ny spöbekantskap.


Ett trevligt  pass vid sjön. Bert-Arne kom med ett spö som han nyligen införskaffat  som ett paketpris. Spöt ett Guideline Kispiox Switch 11`# 7/8 som han laddat med en Rio Scandi Short Versi T # 7.
Ett i mitt tycke mycket trevligt spö men som vanligt tungt för mig att enhandskasta men med båda händerna var det ett underbart spö. Linan som var med i paketet var tydligen ingen höjdare.Bara medskickad som utgående ur sortimentet liksom spöt finns inte i Guidlines sortiment.

Man blir ju fundersam varför det prånglas ut nya spö i stort sett varje år då det som fanns innan var det bästa dom gjort.
Själv testade jag mitt Elgeco Hips 9,3`# 5-7 .Nu med en 5:a Versi T och det funkade fint för min svaga handled men tvåhandsfattning är att föredra även på detta korta spö. 

Bert-Arne fick lite tips om dom olika kasten som är så fantastiskt användbara bl.a  snakeroll och det passade ju bra då denna orm kom simmande.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar