onsdag 2 augusti 2017

Det gamla duger än.



Fick en nostalgikick i dag, provade det gamla igen Först ut var ett 20-25 år gammalt Elgeco Hips 13,6`# 9/10 laddat med en Rio Scandi Versi t # 9 = 11,6m/ 38 g. Oj,så det kastar!! Undrar om det finns något bättre i dag? En CTS DQ 13,6 i samma klass skulle vara kul att jämföra med.
Säkert lite lättare och kanske med samma lyftkraft som Hips spöt. Helt klart bland det bästa jag har kastat en Versi T med.
Extra roligt när jag vill avsluta dagens träning med just det spöt  bara för att ha den underbara minnesbilden kvar i skallen.

                          Av dom kortare spöna så är det ju dessa som gäller.


Provade även ett spö som jag köpt på nätet för länge sedan som skall vara ett Bob Meiser 11,0`# 5-6-7. Men ju mer jag testar desto sämre tycker jag om det.
Provade 3 Versi tipp från 5 -7 där 7:an kände bäst men inte i närheten av min 10,6´ # 5-6 DQ

Nästa pass får det åka med ytterligare 2 ålderstigna spå för lite testning.Bl.a ett Hardy Favorit 12,6´# och ett B&W Parabolic 13´# 8-9. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar