måndag 7 augusti 2017

Alla var med




I dag var det dax att svinga mina 5 favoriter från CTS alla i serien DQ. Började med 13´ #7-8 nu med en Rio Scandi versi T 7-8 body+ 15`# 7:a spets. Spöt visade vad det kan, har kastat en 8 förut men 7/8 kändes väl så fin. Fixar säkert en 7:a bra också. Men som vanligt är det handhavaren som avgör vad som känns bäst.
10,6:an  blev luftad med en 5:a Versi T. Kanonfint för enhandskastning men fixar lätt tyngre linor men då blir det tvåhandsfattning för mig


Denna pärlan är min absoluta favorit på det lättaste fisket en DQ 11´ #2-3 laddat med en Rio Scandi Short Versi T # 4. Undrar om det finns ett skönare spö att speykasta med för regnbåge/ öringfiske??Speykasta undrar ni... ja,på 95% av allt mitt fiske utövar jag speykast. Kan visserligen  kasta överhandskast skaplig men tycker inte det tillför mig något annat än att torka en flytande fluga.
Jag kastar lika långt med mindre ansträngning med Speykastet 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar