tisdag 15 augusti 2017

Att få uppleva den goa känslan+ Lite film



Konstigt att man längtar efter att få uppleva en go känsla igen. Så var det i dag och det jag vill känna på är åter mitt 13´ # 9 Kaitum med en Rio Scandi Versi T #9. Snacka om ståpäls!!! Helt underbart att kasta med och spöt verkar vara gjort för mig...så fint är det att hantera.
Kul att plocka fram ett sådant spö bara för att få uppliva den goa känslan igen. Som jag sagt så många gånger tidigare att dom gamla spön på 15-20 år är fortfarande kanonfina att kasta med dagens moderna linor.

Janne L var redan vid sjön när jag kom och satte en 15´ # 10-11 Bruce/ Walker Powerligth  i händerna på mig. Laddad med vadå? Jo,en Rio Versi T # 10 = 42 g.
Alltid lika kul att se hur dom s.k Speyspöna hanterar dagens linor så fantastiskt fint. Lika fint var hans David Norwich 13,6´# 9-10 med en 9 lina av samma sort.
Oj,så dessa spön kastar!! 

                                     En liten 9,3:a #9 från Bruce/Walker 



Detta provades med en OPST 275gr=17,8 och en 12 fots sjunk spets. Konstigt att vi båda upplevde det som lite tungt. Nej,en OPST 300gr= 19,4 och 50 cm längre med en MOW ligth spets så var även detta ekipaget hemma.
Nog första gången ett kort spö med ett enhandsgrepp inte kändes tungt för mig.
Avslutade dagen med den härliga känslan att kasta  med CTS 10,6´# 5-6 och en 5:a Versi T.

                   En liten filmsnutt blev det när Janne svingar sin 15 fotare.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar