tisdag 29 augusti 2017

En gammal pärla.



Som vanligt en fin förmiddag vid sjön. Janne L kom förbi och som vanligt med något äldre spö som jag inte tidigare provat.

                                                   Denna gången ett



Nu blir jag inte förvånad längre för hur underbart dessa gamla spön som är runt 15-20 år kastar. Detta var ju det jag brukar kalla "ståpälsspö". Började som sig bör med en # 9 Rio Scandi Short som funkade fint. Men den goa känslan kom när vi bytte till en Versi T.
Alltså samma body men med en 4,5 m spets i stället för 3 m. Där har du ett kanonspö,Janne! 

Ett 16 fots Walker blev det gjort några slängar med. Men jag säger som BG, detta är ju tvåmannsspö för Oj!! vilken tyngd.
Mitt 13 fots Kaitum levererar alltid den goa känslan med Rio Scandi Versi T #9 och så även idag.
Avslutade dagen med CTS 10,6´# 5-6 och 300gr= 19,4+ en MOW ligth flyt/ sjunk8. Ett underbart enhandspö.  








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar