torsdag 27 juli 2017

Prova igen + lite film



I dag provade jag åter ett Scott Mackenzie dtx G2 11,2`# 7/8. Ett spö jag provat tidigare och då tyckte det kändes lite tungt. En 7:a Versi T var underbar på spöt men inte för många kast med en hand.
Två händer på handtaget så blev det riktigt trevligt. Lite olika OPST linor blev provade och det som jag tyckte passa bäst var den på 400gr= 25,9g.

Återigen blir jag lite undrande när mina två CTS DQ 10,6 och 12`# 5-6 har mer kraft än denna Mackenzie 7/8 med en rekommenderad  linvikt 25-26g.
Mina CTS DQ har en rek linvikt 25,9-35,6.

Vilka kriterier sätter tillverkarna upp eller gissar dom bar vilken lina som passar.
Gäller siffran som står på spöt övehands/ Speykasttning. Kanske dax att förtydliga vad siffrorna står för. 

                              Några små filmsnuttar blev det i dag.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar