söndag 13 maj 2018

Hittat drömspöt

 Daiwa Signatur Salmon 12´#8 dröm spöt


En kort sväng till sjön innan badfolket dyker upp. Bara korta spön i dag 10-12 fot. Först ut det som alltmer framstår som dröm spöt. Daiwa Signatur Salmon 12´# 8. Laddat med antingen OPST 400gr eller en 7/8 Rio Scandi body ger spöt en känsla som jag bara har fått med Loop Cross S1. 
50lbs Lazer skjutlina framstår även den som min absoluta favorit. Sitter på allt fler av mina Danielsson rullar.
Jämförde med min tidigare favorit CTS 12´# 5-6 med samma linor. Jo det kastar jätteskönt men det fattas något som Daiwan ger mig.

Provade även mina lättaste spö CTS 10´och 11´# 2-3. Men även dessa fjäderlätta spö blir all svårare att kasta enhands med. Tur att jag byggt dom som sk Switch spö. Funkar jättefint att kasta tvåhands.

Så nu är det dax att pensionera CTS DQ 10,6an # 5-6 som jag tidigare har använt för laxfisket. Bara att konstatera vad mäster Olof Johansson en gång sade om åldrande leder.

ps 17 grader i vattnet så i dag var det bara Foppa tofflor. Snart dax för årets första dopp,








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar