tisdag 29 maj 2018

Innan värmen



Tidigt vid sjön i dag 07:40 mulet men det aviserades solsken så det gäller att passa på innan det blir för hett. Till min överraskning kom Janne Lybeck strax efter mig. Roligt att se Janne på kastbanan igen. Nu fick jag svar på varför han inte varit så aktiv. Legat på sjukhus en del under våren.
Janne var lite sugen på att se hur jag modifierat min Daiwa Signatur12´#8. Trevligt att jämföra hans spö fast original.
Allt hänger ju på hur man håller när man kastar. Hur som så är det underbara spön när det kommer på rätt lina. Janne blev förvånad ur det kastar med min favorit lina OPST Commander 400gr=25,9 med en 12fots Hardy spets 6 g. 

Lika fint kastar spöt med en # 7 eller en 7/8 Rio Scandi Short med 12 fots spetsen.
Vi testade även Nextcast SalarFinder 40 på Daiwan även den är jättefin på spöt.
Jannes  Daiwa Wisker Amorphus 13´ Kastar jätteskönt, är kanske föregångaren till Signatur spöna. Lite tyngre men samma sköna aktion.

I morgon är det lite regnbågsfiske som gäller i Sällskapssjön. Några timmar på morgonen blir det innan värmen kommer. Dax för badbyxor









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar