fredag 25 maj 2018

Varmt i Viskan

Gubbdagis vi Viskans strand

En fin morgon/förmiddag med goa gubbar blev det i dag vid Viskans strand. Lasse B och Berth-Arne kom alldeles efter Berny å jag börjat första vändan.
Det gällde ju att passa på innan det blev för varmt.
Själv började jag med Daiwa Signatur 12´# 8 och OPST 400gr=25,9g och naturligtvis en 12´Hardy spets 6g.
En underbar kombo och framförallt perfekt när strömmen är så svag. eftersom OPST linan med spets är så kort 8,6m är det mycket skjutlina att synta hem så flugan får bra fart.
I dag blev Perry Poke kastet mycket använt, ett kast jag gillar alltmer så även Snap-T.
Favoriten bland 13´CTS DQ #7-8 fick även luft under ringarna nu med  längre Body. Både Rio Scandi Body och Nextcast Salarfinder fick lufta sig. Båda linorna är jättefina att kasta med.

Lasse B provar Snap-T
Berny fiskade med ett Bob Maiser 13´ # 7-8 och en 7:a Versi T han tyckte det funkade bra. Men lindoktorn ordinerade en 8;a i stället.Sagt å gjort på med en 8 long body som jag tyckte satt kanonfint.
 Men Berny som är betydligt kortare än mig tyckte linan var för lång.Vad göra jo på med en vanlig body # 8 = 7m+3 m spets så hade han hitta sin dröm kombination 

Lasse B körde som vanligt med sin Loop Cross S1 och en Rio Scandi Body Long
Berh-Arne svingar sin 13´Lpxe allt bättre från det vi kallar felsidan även han kör Rio Scandi short versi T.

Fisket då, stillsamma 4,1 kubik och varmt ingen fisk som visade sig. För dom som känner älven bör det gå runt 15-25 kubik. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar