måndag 11 februari 2019

Nästan som julafton

Högt vatten i Stensjön

Chansade på en sväng till sjön och det var som jag tänkte. Vinden hade vänt och blåst ut issörjan som låg vid stranden igår. Mycket glädjande för mig som fick möjlighet att kasta en stund.
Solen värmde skapligt så fingrarna höll sig ganska varma, däremot blir det kallt om fötterna efter en stund. Trevligt att Berth-Arne  kom förbi för att tjôta en stund. Hans brutna fotled har läkt skapligt tydligen. Snart är han nog med för att svinga spö igen.
Kastningen i dag bestod i att jämföra två spön. Ett Graham 11,3´`# 7-8 och en 12`CTS # 5-6 med en OPST 400gr=25,9.
Båda spöna hade jag redan kollat på hemma med en given vikt fäst i linan. Redan då såg jag att CTS spöt var tuffare än Graham spöt. Mycket riktig när det kom till kastning så var det lika dant.
Återigen undrar jag över siffrorna på spöna som alltmer vilseleder oss i lin djungeln.

                    En liten filmsnutt blev det denna soliga februari dag.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar