måndag 27 maj 2019

Ett fuktigt träningspass



En liten missräkning på vädret innebar att det blev ett pass som innehöll ett fint duggregn. Vinden låg på i Stensjön, bara att byta till Rådasjön där vattnet låg blankt. Började med 13´CTS DQ , efter ha kikat lite på Spey tävlingen i helgen, blev jag åter nyfiken på detta med lite längre linor.
Men hujeda mig det var och är ingen höjdare, provade bara en klump på 14,5 m/ 37g på 13 fotarn, jo jag fick väl iväg den fint men inget jag gjorde många kast med. 17 och 21 meters klumpen provade jag inte alls.
Nej mina 8 meters Body med 3,6m spetsar är en ren fröjd att kasta med. både på 12 och 13 fotarn. Vågen väger alltmer över till Rio Scandi Body Long # 8 alla mina långa body är sköna men skall jag gradera så är den nr 1.
Långa linor fodrar helt klart långa spön 15-17 fot då snackar vi om att det blir tungt.

Några släng med Graham 11,3`# 8-9 med en OPST 450gr blev det innan jag var så våt av regnet att det var dax att avsluta dagens pass.

Nu ser jag att badsäsongen närmar sig här i Rådasjön, det var dax att lägga i bryggan.






 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar