onsdag 31 juli 2019

Mest film



Bettan kom till sjön för att prova en lina han fick av mig. En gammal Guideline PT jordkabel som jag inte använder längre. Kopplad till Amnesia 20lbs skjutlina passade det jättefint på hans Loop Black Line 10` #7-8.
Inte fullt lika fint på hans Opal Classic 9,3´#8.
Själv körde jag med 11,3´#8-9 Graham nu med en mer passande lina än dom lite för långa jag använt tidigare. En Rio Scandi Short Versi T #8 satt klockrent.

Det spöt som för tillfället har etsat sig fast i skallen på mig är 13´ #9 Kaitum med Nextcast SalarFinder 40 #7-8+ 15fots #7 Rio spets 6,2g.
Undrar om något spö kan ge mig samma känsla som detta gamla spö gör. Skulle väl vara förebilden för spöt som tydligen är Powell Scandinavia om jag inte har fått fel information. Mitt Kaitum är tydligen byggt hos Bergqvist flugfiske 1995. 

Här kommer några små filmsnuttar  när vi kastar i dag. Eftersom det är filmat i slowmotion så är det inget ljud på filmerna.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar