lördag 20 juli 2019

Våga prova


Berth-Arne var redan vid sjön när jag anlände. Han provade sitt Sameo Classic 9,3`# 8 med en Guidelina. Han tyckte inte att det var något tryck i linan, jag upplevde den ganska fin. En stor skillnad på kastningen, han enhands och jag tvåhands.
Som vanligt när det gäller lätta klumplinor kan man inte ha en integrerad skjutlina som nästa väger som kastvikten ( klumpen). OBS jag talar bara om Speykastning. Nej Bettan fick tippset att ersätta den coated skjutlinan med en nylonlina av lagom diameter.
Själv provade jag en gammal lina som låg i gömmorna. SA Atlanic Silver Fly line # 7. En mycket trevlig lina på CTS 11´#2-3.

En lina av okänt fabrikat flyt/ intemediate i rätt längd/vikt var däremot ingen höjdare. Skall återbördas tillbaka i skåpet. Ersättas med en Rio Scandi Short Intemediate Body #7. Tror den kan passa kanon på nya 11´#6 Sameo Opalspöt.



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar