onsdag 2 oktober 2019

En fin förmiddag och en liten film snutt.


En fin förmiddag blev det vid sjön i dag. Tre av favorit spöna blev det kastat med och lite olika linor. Nu märks det alltmer vad alla träningsår givit mig. Riktigt kul när det sitter i ryggmärgen oavsett vad jag kastar med.
                  
                            Väl hemkommen låg denna linan i brevlådan


Detta är en intermediate Skagit lina på 280gr = 18,1g/ 4,6m som jag har tänkt att köra på mitt Sameo Opal Switch 11´#6. Skall bli kul att testa den i morgon vid sjön.
Lite synd är det att min lokala butik som skall börja saluföra linan, väntar till våren för att ha fullt sortiment på densamma. Jag kan mycket väl förstå att man inte vill ha hyllvärmare under vintern.
Jag har själv handlat den i Danmark och fick hit den på 3 arbetsdagar.

En liten filmsnutt blev det. Jag vill bara förmedla en underbar förmiddag vid sjön













1 kommentar: