lördag 12 oktober 2019

Hitta linan

Nej han orkar att stå, men tränar lite för att sitta i båt 
En trevlig förmiddag fick Bettan och jag. Helt plötsligt har jag börjat träna lite överhandskastning.  På 60talet kastade man bara på det sättet, sedan tog Speykastet över totalt.
Men nu inser jag att överhandskast inte är så dumt vid vissa tillfällen. Tyvärr så klarar inte min av Artros drabbad handled att kasta med en hand. Så vad göra, använd bägge händerna.
Hittade ett fint sätt att kasta, bara ett lyft och sedan skjuta linan, Funkade kanon fint med dom linor vi provade på mina 11fots spön.

Varför sitter Bettan på en stol och kastar?? Jo bara för att komma närmare vattenytan med spötoppen. Som det blir när man sitter i båt och flugkastar, det fodrar ju lite annan spöföring om det skall bli bra.
Då är det bättre att träna på detta innan fisket.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar