tisdag 1 oktober 2019

I dag var sjön givmild





Det blåste en riktigt frisk kylig nordvästvind när vi började dagens pass i sjön. Vad göra? Jo, ro i lä till andra sidan. Där var det riktigt skönt att ankra båten och lägga flugkasten in mot näckrosorna.
Efter någon timmas fiskande nöp det äntligen på en fin regnbåge på 1,5kg/47cm. Min första fisk på 10 försök i sjön.
Efter ytterligare någon timma ser min gäst, fiskebroder Berth-Arne en skaplig båge som jagar något i kanten av näckrosorna. Han ser fisken med ca en halvtimmas mellanrum om det nu var samma fisk. En liten stund senare drar det till ordentligt i fluglinan, fast fisk.
En fin drillning blev det och jag kunde håva en magnifik båge på 2,5kg /55cm.
Min fiskekvot var uppfylld och vi kände oss jättenöjda och började ro sakta mot bryggan med våra fluglinor släpande efter båten. Mitt på sjön fick jag ett bra påslag av en fisk som inte fastnade.
Fiskebroder Christan W hade inte ett känn på hela tiden. Noterbart är att bägge dessa fiskar var helt tomma i magsäcken.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar