torsdag 2 september 2021

En finförmiddag blev det i sällskapssjön.


 Spegelblank sjö är vilsamt för själen. Och det stärker armmusklerna när man ror så mycket för att hitta fisken. Just där Bettan ligger hittade han lite små Abborrar.

Några fina Regnbågsvak ute på sjön såg vi också. Själv fiskade jag både ytligt och djupt utan resultat. Men på ett av roddpassen med en liten fiskimitation på intermediate lina +sjunk6 spets så föll fluga denna Gädda i smaken.

                                 Ingen stor Gädda men en mindre är det i sjön.

Väl hemma var det dax att hämta denna linan som jag beställde hos Amazon på söndag 29/8 och hämtade den i dag 2/9 helt fantastiskt.Priset är inte heller fel 220kr för en 20 fots Skagitlina är helt okej. Tror säkert den är lika fin som den jag har sen tidigare. 






                 



2 kommentarer:

  1. Har du testat linan från Amazon ??

    SvaraRadera
  2. Ja dessa linor från Maxcatch som jag har provat är enligt mig kanonfina.

    SvaraRadera