onsdag 1 september 2021

Favorit spö+ lite film på Bonkerspey.

Favoritspöt



Återigen kom det över mig, att kasta lite med det spöt vars känsla har fastnat i skallen. Spöt ja det är ett till åren kommet Daiwa Signatur 12´# 8. När den linan som jag tycker passar, i detta fall Hardy Rocket #7-8 sitter på är det för mig det skönaste bland dom lite längre spöna jag har kvar.

Annars lutar det alltmer åt 11 fotare som jag tycker är lagom för mina leder att kasta med. Provade en # 7 11` V-Switch från Maxcatch denna gången med OPST Groove 325gr/21,1g + Sjunk 6 spets. Kändes jätte trevlig att kasta med.

Berth-Arne provade Sameos Opal 11`# 6 med en kinalina 20fot/ 6,10m/ 300gr/19,4g+3 m spets. Sitter klockrent på både 6an och 7an. Har en likadan lina på ingång från Amazon till det facila priset av 220 sek.

                       

                               

                                 En liten filmsnutt blev det även denna sköna dag.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar