tisdag 17 maj 2022

Små favoriter


 Åter en skön och ganska händelserik förmidag vid sjön. Provade lite vilket koncept som skall användas till stundande regnbågsfiske. Vad jag än provar så kommer jag alltid tillbaka till mina egenbyggda CTS Affinity DQ 10 och 11`#2-3. Idag på 10 fotaren en OPST 275 gr/17,8g/4,1m+ 12fot/3,65m fot Hardyspets. Kastar sagolikt fint.
Något längre lina på 11 fotarn en kina Skagit 250gr/16,2g/5,2m+ 3 m spets passar kanon på 11 fotarn.

                              I dag fick jag uppleva något jag aldrig tidigare sett

Fick se en fiskgjuse dyka och fånga en fisk. Ett fantastiskt scenario blev det när flera måsar jagade fiskgjusen och ville ha fisken som den hade i sina klor. Jag vet inte hur det hela avlöpte, men hoppas att jägaren fick behålla sitt byte.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar