måndag 10 april 2023

Linprovar dax+ lite film


 En trevlig men lite blåsig annandag påsk fick vi tre gubbar vid sjön. Thomas med sin 11 fot Loop Evotec Cast 11´ # 6 någonting och en passande Skagitklump från Kina med tillhörande spets. Sitter klockrent för mig men Thomas har lite problem som nybörjare.

Som filmen under visar så löste jag problemet ganska enkelt. Abbas provad flera av mina linor till sitt Orvis Helios ett i mitt tycke underbart spö, men Thomas Loop spö är absolut likvärdigt. Så såg man inte namnet så hade jag svårt att känna vilket spö som jag kastade med så lika är dom tycker jag.

Men priset är ju den stora skillnaden Orvis Helios kostade när det inköptes för några år sedan enlig Abbas 10900 sek. Loppspöt vet jag har inköps beg vet ej pris.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar