fredag 21 april 2023

Vad är rätt???? +lite fim


 Åter en underbar förmiddag vid sjön. Idag blev det att testa dom lätta 11 fotarna. Två st blev provade med samma linor, men som så många gånger förr  blir jag konfunderad av siffrorna som tillverkarna sätter på sina spö.

Dessa två 11 fotare har ju helt olika siffror CTS #2-3 VSwitch #5. CTS spöt kastar mina två linor som jag provade betydligt trevligare än kina spöt. Flyt linan är på 5,18m +3 m spets/16,2g. Intermediate linan 5m/ 15g +3 m spets.

Allt tror jag hänger på att aktionen på spöna är så olika. Kina spöt har mer aktion i toppen vilket inte passar mig så bra. Däremot CTS spöt har en helt annan djupare aktion som jag verkligen gillar.

                Två små filmsnuttar från denna fantastiskt sköna vårdag.









 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar